Algemene informatie over het inschrijven

Het toernooi wordt gespeeld in de leeftijdscategorie van groep 6/7.
Op het opgavenformulier (deze is aanwezig op uw school) dient u per team in vullen uit welke jongens en meisjes het team bestaat en uit welke groep zij komen.

Wij proberen op basis van gemiddelde leeftijd van het team een evenwichtige poule indeling te maken. Wij zijn hierbij uiteraard afhankelijk van het aantal inschrijvingen. Pas als alle aanmeldingen binnen zijn, kunnen wij een indeling maken.
Aan de hand van de aanmeldingen gaan wij een wedstrijdschema maken, waarbij we dan zullen kijken of het mogelijk is kruisfinales in te passen.

Eisen aan het team. Een team bestaat tenminste uit 4 veldspelers (waarvan ten minste 1 jongen en 1 meisje), bij voorkeur uit 2 jongens en 2 meisjes. Om een team compleet te kunnen maken is het handig om 2 extra spelers (bij voorkeur een jongen en een meisje) op te geven, waardoor je de mogelijkheid hebt om te wisselen tijdens de wedstrijden.
Om een team compleet te kunnen maken mag een kind uit groep 5 worden toegevoegd.

Mocht het moeilijk zijn om een coach te vinden: geen probleem! Wij leveren graag een leuke, enthousiaste coach om jullie aan te moedigen en te steunen bij de wedstrijden.

Korfbal; een gemengde sport
Een korfbalteam bestaat uit 2 jongens en 2 meisjes per team. Ook tijdens het schoolkorfbaltoernooi
willen we graag het gemengde karakter van de sport behouden. Om toch een team op te kunnen
geven is het bij het schoolkorfbaltoernooi toegestaan om 1 meisje per team te vervangen door een jongen òf 1 jongen per team te vervangen door een meisje.
Tijdens de wedstrijden moet er altijd minimaal 1 meisje en 1 jongen op het veld staan. Let hierop met wisselen.

De wedstrijden beginnen 12 oktober vanaf 13.00 uur (teams graag tijdig aanwezig) en het wedstrijdprogramma zal om 16.30 uur afgelopen zijn. Er zijn leuke nevenactiviteiten en we hopen op veel ouders die komen aanmoedigen.

Het adres van het sportpark 'de Veldkant': Veldkantweg 8c 6961 HJ Eerbeek

Trainingen vooraf
Mélynas biedt naast de trainingen tijdens gymlessen op school ook voorafgaand aan het toernooi een training aan voor deelnemende schoolteams. Indien u hiervan gebruik wenst te maken kunt u dit aangeven bij onze contactpersoon: Johan van Riel. De training vindt plaats op de velden van KV Mélynas. Er zijn mogelijkheden in de weken voorafgaand aan het toernooi op dinsdagavonden vanaf 18.00 uur in Brummen en op donderdagavonden vanaf 18.00 uur in Eerbeek.

Tenslotte
Inschrijven kan door het inleveren van de formulieren, die op school aanwezig zijn of door het sturen van een e-mail. In beide gevallen willen wij het inschrijfformulier en de teamindelingen ontvangen. De inschrijving ontvangen we graag tijdig, liefst voor woensdag 2 oktober 2013 .

Zijn er bijzondere omstandigheden of vragen, neem dan gerust contact op met Johan van Riel. We vinden vast samen een oplossing. Een e-mail sturen mag ook.

vanriel-vollema@planet.nl