KV Mélynas is een jonge vereniging met een lange historie. Sinds 2012 zijn namelijk de korfbalverenigingen uit Eerbeek (KV Eerbeek) en Brummen (Turbulas) gefuseerd. De sjieke naam van de vereniging, 'mélynas', betekent niets anders dan BLAUW (in het Litouws). De kleur waarmee we gezamenlijk verder gaan.

De teams bestaan uit spelers uit zowel  Brummen als Eerbeek. In beide plaatsen hebben we een eigen veld met een eigen clubhuis.  Ook de zaaltrainingen kunnen in beide plaatsen plaatsvinden: sporthal Rhienderoord in Brummen en sporthal de Bhoele in Eerbeek staan tot onze beschikking. Voor zaalwedstrijden is de sporthal in Brummen helaas net iets te klein: alle zaalwedstrijden worden in Eerbeek gespeeld. Er wordt dus veel heen en weer gefietst en gereden tussen Eerbeek en Brummen. De afstand is niet groot en er is onderling altijd wel wat te regelen.

De teams trainen één of twee keer per week en spelen in het weekend een wedstrijd. Momenteel hebben we 5 senioren- en 5 jeugdteams. Daarnaast zijn er verschillende ondersteunende commissies (denk aan gebouwenbeheer, bardiensten, technisch-inhoudelijke begeleiding, etc) en een actieve jeugdactiviteitencommissie. Eénmaal per jaar organiseren we een beregezellig kamp voor alle jeugdleden, en daarnaast door het jaar heen geregeld filmavonden, etentjes, spooktochten, etc.

Ga naar boven